Γιατί είναι Άβαφο το μπροστινό μέρος της Τουρμπίνας των Αεροπλάνων ;

Έχετε παρατηρήσει σε κάποιο αεροπορικό ταξίδι σας ότι το μπροστινό μέρος του κινητήρα (τουρμπίνα) των αεροπλάνων δεν είναι βαμμένο, αλλά η υπόλοιπη τουρμπίνα είναι βαμμένη;

Γιατί είναι Άβαφο το μπροστινό μέρος του Κινητήρα ενός Αεροπλάνου ;

Παρακάτω θα βρείτε τους λόγους :

1. Η βαφή μειώνει την θερμική αγωγιμότητα του μετάλλου

Κατά την πτήση το αεροπλάνο φτάνει σε ύψη μέχρι 12,5 χιλιόμετρα (41000 πόδια) πάνω από το έδαφος στο οποίο υψόμετρο επικρατούν θερμοκρασίες μέχρι και – 50 C.

Για να λειτουργήσει ομάλά το αεροπλάνο χρειάζεται να θέσει σε λειτουργία το σύστημα De-Icing (Αντιψυκτικό – Αντιπαγωτικό) , μεταφέροντας θερμότητα από τους καυτούς κινητήρες και διοχετεύοντας την στο μεταλλικό δαχτυλίδι του κινητήρα, στα πτερύγια και όπου αλλού χρειάζεται.

Στο δαχτυλίδι της τουρμπίνας είναι πάρα πολύ επικίνδυνο να συσσωρευτεί πάγος διότι :

α) αλλάζει την αεροδυναμική της τουρμπίνας και ολόκληρου του αεροσκάφους

β) υπάρχει κίνδυνος να αποκολληθεί πάγος και να εισέλθει μέσα στον κινητήρα πράγμα καταστροφικό

Γίνεται επομένως κατανοητό ότι το σύστημα ξεπαγώματος στο μπροστινό μέρος του κινητήρα πρέπει να λειτουργεί απρόσκοπτα.

Η βαφή θα μειώσει την αποτελεσματικότητα του αντιπαγωτικού συστήματος.

2. Η αποτροπή εισχώρησης φλούδας από μπογιά μέσα στον κινητήρα

Οι κινητήρες των αεροσκαφών μπορούν να υποστούν μεγάλη ζημιά από την αναρρόφηση ακόμα και μικροσκοπικών αντικειμένων όπως φλούδα από τη βαφή.

Παραδείγματα άλλων τέτοιων αντικειμένων είναι τα πουλιά, ο πάγος, το χαλάζι, οι αμμοθύελλες, η ηφαιστειακή σκόνη, σκουπίδια στο διάδρομο απογείωσης.

Μάλιστα στα crash test χρησιμοποιούνται νεκρά κοτόπουλα τα οποία εκτοξεύονται με τη βοήθεια ενός κανονιού μέσα στον κινητήρα.

3. Η μη τέλεια εφαρμογή της βαφής στο σημαντικό αυτό σημείο του αεροπλάνου με συνέπεια την μεταβολή της αεροδυναμικής του κινητήρα.

Κάθε εξάρτημα του αεροπλάνου παίρνει την τελική του μορφή και κατασκευάζεται μετά από έρευνες μηνών και ετών και αφού περάσει αυστηρά crash test.

Κάθε φορά που μια ιδιοκτήτρια εταιρία θα αποφάσιζε να αλλάξει το χρώμα αυτού του ζωτικού και κρίσιμου για τη σωστή πτήση μέρους του αεροπλάνου, θα έπρεπε να ακολουθούν έλεγχοι για την ασφάλειά του.